Online cursus zwangerschapsyoga

Stressvermindering. Fysiek comfort. Verbeterde slaap.

Stressvermindering. Fysiek comfort. Verbeterde slaap.

Ontspannen en doelgericht programma, geschikt voor elk trimester. Yoga waar en wanneer jij wilt.

Moederschapsyoga Online Zwangerschapsyoga Cursus
Online cursus zwangerschapsyoga

Stressvermindering. Fysiek comfort. Verbeterde slaap.

Ontspannen en doelgericht programma, geschikt voor elk trimester. Yoga waar en wanneer jij wilt.

Yoga Alliance RYT500
Vereniging Yogadocenten Nederland 500
HypnoBirthing Mongan Method
HypnoBirthing Vereniging Nederland België
SterkHer pre en postnataal fitness

Specifiek programma voor zwangeren

Tijdens je zwangerschap is het essentieel dat de yogalessen die je volgt, rekening houden met je veranderende lichaam. Denk bijvoorbeeld aan je core en bekken(bodem). Deze online cursus zwangerschapsyoga is specifiek ontworpen voor jou, als zwangere vrouw. Het bevat lessen voor zowel het eerste, tweede als derde trimester. Met specifieke aandacht voor:

Stressvermindering

Kalmerende oefeningen bevorderen ontspanning en verminderen stress

Fysiek comfort

Zachte stretches en eenvoudige krachtoefeningen verlichten rug- en bekkenpijn

Verbeterde slaap

Diepe ontspanningstechnieken bevorderen de nodige rustgevende slaap

Zwangerschapsyoga voor sneller herstel na je bevalling

Op eigen tempo in je vertrouwde omgeving

Lekker in je vel, rust in je hoofd

Wil je lekker bewegen, maar raast het leven ook maar door? Deze online cursus zwangerschapsyoga kun je doen wanneer jij daar tijd voor hebt. En vooral energie. In beweging blijven helpt je om lekker in je vel te zitten en is goed voor je baby en jou.

Yoga

Veilige lessen voor elk trimester

Meditatie

Ontspanning in een handomdraai

Yoga Nidra

Diepe, geleide ontspanning

Visualisatie

Gerichte meditatie met impact

Bonus: geboortevoorbereiding

Als bonus vind je in elke module lessen die je helpen met het voorbereiden op de geboorte van je baby, gebaseerd op zwangerschapsyoga en HypnoBirthing®.

Moederschapsyoga zwangerschapsyoga postnatale yoga

Honderden vrouwen ging je voor

Bij mijn zwangerschapsyoga- en postnatale yoga cursussen
Moederschapsyoga Online Zwangerschapsyoga Cursus

“… De bevalling is super goed gegaan. Rond vier uur ’s middags begonnen de weeën en rond half zes s ochtends is ze thuis in bad geboren. De ademhaling en bevalhoudingen kwamen super van pas en inderdaad veel ontspannen..”

Moederschapsyoga Online Zwangerschapsyoga Cursus

“…zwangerschaps yoga cursus. Het was super fijn om met een aantal dames de cursus bij Linda te volgen, ook de partnerdag was top – heel fijn dat ik en mijn partner werden meegenomen in de verschillende fases van een bevalling + vooral hoe mijn partner me kan ondersteunen in de bevalling. Het geeft een gerust gevoel om handvaten te krijgen voor iets waarvan ik niet wist hoe ik me kon voorbereiden”

Moederschapsyoga Online Zwangerschapsyoga Cursus

“Fijne cursus! Een goede voorbereiding op de bevalling en tegelijkertijd een moment van ontspanning. Met oefeningen voor ademtechnieken bij verschillende soorten weeën, veel informatie en tips. Ik heb hier tijdens de bevalling heel veel aan gehad!”

Moederschapsyoga Online Zwangerschapsyoga Cursus

“…Wat me heel fijn erdoor geholpen heeft, is die ademhaling en affirmaties! Gewoon lekker door de ween heen ademen en elke wee helpt je een stukje verder op weg. En elke wee gaat voorbij 🙂 …”

De zwangerschapsyoga cursus

De zwangerschapsyoga cursus

Geen yoga ervaring nodig
DIRECT TOEGANG

€99

De cursus wordt deels of volledig vergoed door de meeste verzekeraars.

Veelgestelde vragen

Nee, je hebt geen yoga of zwangerschapsyoga ervaring nodig. De online cursus zwangerschapsyoga is laagdrempelig en gericht op het zwangere lichaam. De zwangerschapsyogalessen bestaan uit toegankelijke stretches en we werken aan het versterken van spieren die een belangrijke rol spelen tijdens je zwangerschap en bevalling. Zwangerschapsyoga is een milde vorm van yoga.

Deze online cursus zwangerschapsyoga is gericht op het zwangere lichaam en houdt rekening met de veranderingen in het lichaam naarmate de zwangerschap vordert. Als je specifieke (zwangerschaps)klachten of blessures hebt, is het belangrijk dat je navraag doet bij je zorgverlener, voordat je aan deze zwangerschapsyoga cursus start. Neem daarbij altijd het zekere voor het onzekere en volg de adviezen van je zorgverlener.

De zwangerschapsyoga cursus bevat zwangerschapsyogalessen en als bonus ook lessen natuurlijke geboortevoorbereiding. In onderstaande gevallen zijn de zwangerschapsyogalessen niet geschikt, maar kunnen de lessen natuurlijke geboortevoorbereiding van waarde zijn. De zwangerschapsyoga in deze zwangerschapsyoga cursus is niet geschikt in de volgende gevallen:

  • Vroegtijdig gebroken vliezen/mogelijke vroeggeboorte
  • Persisterende bloedingen in het tweede of derde trimester
  • Placenta praevia na 26 weken zwangerschap
  • Pre-eclampsie of zwangerschapsgeïnduceerde hypertensie
  • Cervixinsufficiëntie met en zonder cerclage
  • Meerlingzwangerschap
  • Andere ernstige cardiovasculaire of respiratoire aandoening of systeemaandoening
  • Ernstige anemie (bloedarmoede)

Overleg bij twijfel altijd met je zorgverlener.

Het zwangere lichaam heeft baat bij het doen van bepaalde oefeningen, maar ook baat bij het juist níet doen van andere oefeningen. Het ontwerpen van een cursus als deze vergt dan ook specifieke kennis en jarenlange ervaring. Deze kennis en ervaring is in Nederland helaas nog beperkt aanwezig. Andere cursussen kunnen daardoor (onbewust) onvoldoende veilig zijn en/of onvoldoende de juiste spiergroepen aanspreken. Deze online cursus zwangerschapsyoga is op maat gemaakt voor het zwangere lichaam in het eerste, tweede en derde trimester. Je leert ontspanningstechnieken die je helpen voorbereiden op een kalme bevalling.

Het beste moment om te starten is nu. Of je nu net weet dat je zwanger bent, of als je 39 weken zwanger bent. De zwangerschapsyoga cursus bevat oefeningen die gericht zijn op zwangerschap en bevalling, en dragen bij aan een voorspoedig herstel na je bevalling. Het helpt je ontspannen, en dit is een belangrijk ingrediënt voor een gezonde hormoonhuishouding in elk van die fasen. Dit alles in verbinding met je baby. Aarzel dus niet en start meteen met de cursus.